Kivra

Vi jobbar emot att minska vår klimatpåverkan och vill samtidigt erbjuda dig möjligheten att ta emot dina fakturor digitalt från oss. Vi är därför anslutna till Kivra, det är en tjänst för digital post från företag och myndigheter. Tjänsten är gratis och dessutom riktigt bra för miljön.

Vanliga frågor om Kivra:

Hur får jag tillgång till Kirva?

Det finns två olika sätt antingen via hemsidan www.kivra.se eller genom att ladda ner kivras app.

Kostar Kivra något för mig som kund hos Österlens Kraft?

Nej, Kivra är en gratistjänst och innebär ingen extra kostnad för dig som kund.

Kommer alla försändelser från Österlens Kraft att gå till Kivra?

Nej, endast fakturor från Österlens Kraft kommer att gå till Kivra.

Kan jag avsluta tjänsten om jag vill fortsätta få min fakturor på papper?

Du kan när som helst avanmäla dig eller anmäla dig till Kivra. Du kan även välja att stänga av en enskilda avsändare under “Inställningar” på Kivras hemsida eller i appen.

Kan en medarbetare kundtjänst på Österlens Kraft hjälpa mig att ansluta mig till Kivra?

Nej, du måste själv anmäla dig via Kivras hemsida www.kivra.se eller appen. Du kan även höra av dig till Kivras support, se kontaktuppgifter längst ner.

Kan jag missa att jag har fått en faktura från Österlens Kraft till Kivra?

Du meddelas alltid via e-post (och i appen om du har den) varje gång en ny försändelse kommer till din Kivra. I slutet på månaden påminner också Kivra om olästa fakturor.

Kan jag betala min fakturor via Kivra?

Ja, eftersom du loggar in säkert med Mobilt BankID, kan du koppla ett kontonummer för dina betalningar och därmed använda Kivras betalningsfunktion.

Hur länge lagras mina försändelser i Kivra?

En fördel är att Kivra inte rensar bland dina dokument, så de ligger kvar där till dess att du själv tar bort dem.

Om jag redan är ansluten till Kivra, vad behöver jag då göra för att få fakturorna från Österlens Kraft till Kivra?

Du behöver inte göra någonting, dina fakturor från oss kommer automatiskt till din digitala brevlåda i Kivra. Om du har e-faktura eller får fakturan på mail så behöver du avsluta det först innan fakturorna kommer in i Kivra.

Om jag redan har e-faktura eller mail faktura från Österlens Kraft och vill fortsätta ha det så, hur gör jag då?

Du behöver inte göra någonting, dina e-fakturor och mail fakturor från oss kommer även att fortsatt skickas till din internetbank/mail.

Hur gör jag för att komma i kontakt med Kivras support?

Kivras support tar gärna hand om dina frågor relaterade till tjänsten och dem når du via 08-533 335 37 och support@kivra.com