Felanmälan 0414-28560

Vanliga frågor och svar kring appen

Här nedan kommer de vanligaste frågorna vi får kring vår app. Hittar du inte svaret här så är du varmt välkommen att kontakta oss.

Det är för att du ska få så bra prognoser som möjligt.

Du behöver kolla så att du har fyllt i alla uppgifter som till exempel har du ingen bil så behöver du ange “Har ej bil”. Sen behöver du fylla i din mail samt telefon nummer, detta gör du under “Mina sidor”, “kontouppgifter”.

Då ber du din sambo/fru/man att ladda ner appen och familjedela den. Se nedan hur man gör det lättats.

Vad roligt att ni är flera i hushållet som vill titta i appen.
För att familjedela appen loggar du in, under genvägar på förstasidan hittar du familjedelning alternativt klickar på min profil och där hittar du familjedelning. Där kan du sen klicka på lägg till familjemedlem och fyll i uppgifterna på den som du vill dela appen med samt klicka på bjud in. Därefter kan din familjemedlem att kunna logga in i appen med Bankid och se samma uppgifter som dig.

Ja absolut! Du som har familjedelat från början kan enkelt ta bort den när du vill. Det gör du på samma ställe som du familjedelade från början, på förstasidan under genvägar alternativt under min profil. För dig som har blivit tilldelad kan du dessvärre inte ta bort familjedelningen.

Genom att lägga ihop din förväntade förbrukning baserat på tidigare elanvändning och mängden koldioxid som finns i elnätet så får vi fram en uppskattning av din miljöpåverkan de kommande timmarna. För att få fram mängden koldioxid som finns i elnätet tittar vi på vilka energislag som ingår i den Svenska energimixen och tar då hänsyn till import/export.

Uppskattade värde övergår till faktiska värde när fakturan är utskickad till dig och visas i appen.

Informationen består av uppskattade värde som bygger på data från Energimyndigheten och energiexperter för att kunna ge en indikation på vad som drar mest i ditt hushåll.

Nä det är det inte. Det är kluster av kunder som sammansätts utifrån inställningar (det vill säga vad man fyller i för sitt hushåll) som man jämförs med.

I rullgardinen högst upp i vänster i hemvyn kan du ändra vilken av dina anläggningar du vill titta på.

Gå till “Mina sidor” och där under notiser kan du välja vilka notiser som ska vara på och av.

Du kan se din överproduktion i appen, det vill säga det du själv inte hinner använda som du släpper ut på elnätet och säljer till din elhandlare.

Det tar ungefär en månad innan appen känner av information och innan algoritmerna lär sig ditt användarmönster.

Det är möjligt för dig att ta bort ditt appkonto. Under app info lägst ner står det ta bort appkonto. När du klickar där dyker det upp en dialog-ruta som förklarar vad som kommer att hända om du väljer att gå vidare. Så där följer du bara instruktionerna för att genomföra borttagningen.
En familjedelad ser inte detta alternativ och kan således inte radera appkontot.

Vi har problem med att äldre fakturor står som obetalda i appen, vi jobbar för fullt på att lösa det.
Är du osäker på om fakturan är betald eller obetald så kontakta oss via mail till info@osterlenskraft.se

Österlens Kraft Försäljnings AB

Senaste nytt från Österlens Kraft

Öppettider i påsk

Förändringar i Disney kanalerna från 1 april

Vad gör man egentligen på värmeverket?!

Håll dig informerad! Avbrotts information via SMS eller E-post

Mina Sidor

Utbyggnad av vårt fjärrvärmenät

© 2024. Österlens Kraft AB